Articles
suggested articles
Oscar to Samantha Power, U.S. ...
Iran’s Incredible Shrinking ...
نجابت مردم و رهب...
Iran’s 'Deep State' Suffers ...

 

حذف "مثلث خراسان" ضربه‌ای بزرگ بر پیکر ارتجاع و "دولت پنهان" خواهد بود (1) ---- محمد سهیمی Back

 

مقدمه

پیشنهاد آقای اکبر گنجی، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، و محقق مبنی بر ضرورت حذف "مثلث جیم" از مجلس خبرگان موج عظیمی‌ را اول در شبکه‌های اجتماعی، و سپس در داخل ایران براه انداخت. "مثلث جیم" مرکب از سه‌ شخصیت ضدّ حاکمیت مردم برسرنوشت خویش، آیت‌الله‌ها احمد جنّتی دبیر شورای نگهبان، محمد یزدی رئیس سابق قوه قضائیه که از آن ویرانه‌ای ساخت و رئیس کنونی مجلس خبرگان، و محمد تقی‌ مصباح یزدی تئوریسین خشونت و یکی‌ از ضدّ مردمی‌ترین روحانیون مرتجع می‌باشداین موج آنچنان در ایران مورد استقبال قرار گرفته است که آیت‌الله علی‌ خامنه‌ای و اقتدار گرایان را در وحشت عظیمی‌ فرو برده است، بطوری که مجبور به واکنش شده‌اند، و از حدود دو هفته قبل بسیاری از آنها، از جمله خود آقای خامنه‌ای بر ضدّ آن سخن گفته‌اند، که این موضوع خود تبلیغ بسیار بزرگی‌ برای پیشنهاد آقای گنجی بوده است.

برای دستکم ۸ سال نگارنده مقالات متعددی به زبان انگلیسی‌ درباره وجود یک "دولت پنهان" در ایران منتشر کرده است، که آخرین آنها اینجا و اینجا هستند. این "دولت پنهان" مرکب از شبکه‌های پنهان و نیمه پنهان از نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی‌ و عوامل آن در سپاه، بسیج، قوه قضائیه، و وزارت اطلاعات میباشد. بخش اقتصادی "دولت پنهان" شامل قرارگاه خاتم الانبیا و حدود هفت هزار شرکت‌های اقتصادی میباشد که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد بسیار قدرتمند شد، و همانطور که آقای مهدی کروبی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ پیشبینی‌ کرده بودند، مانع از پیروزی مهندس میرحسین موسوی، یکی‌ از سه‌ رهبر شریف جنبش سبز شد.

در همین انتخابات کنونی "دولت پنهان" نقش اول را در ردّ صلاحیت هزاران نامزد مجلس ایفا نمود. آقای علی‌ سعیدی، نماینده آقای خامنه‌ای در سپاه و یک چهره فوق امنیتی، با صراحت تمام اعلام کرد که شورای نگهبان از سپاه درباره نامزد‌ها استعلام کرده بود، و سپاه اطلاعاتی‌ که در هیچ پرونده و یا شکایت قوه قضائیه وجود نداشت را در اختیار شورا قرار داده بود. این نه‌ تنها نقض قانون انتخابات خود جمهوری اسلامی میباشد، چراکه قانون نقشی‌ را برای سپاه در اینباره قائل نیست، بلکه بخوبی نشان میدهد که هزاران فعال سیاسی و اجتماعی که بطور رسمی‌ متهّم به هیچ کاری نشده‌اند در سپاه و واحد اطلاعات آن که در حقیقت نقش وزارت اطلاعات "دولت پنهان" را بازی می‌کند، دارای پرونده هستند. افشاگری‌های اخیر درباره اختلافات شدید در درون شورای نگهبان، که بخشی از آنها توسط آقای نجات اله ابراهیمیان سخنگوی شورا و یکی‌ از ناراضیان شورا درباره اقدامات آقای جنّتی افشا شد، گوشه دیگری از نقش "دولت پنهان" و مامور آن در شورا، آقای جنّتی، را آشکار کرد.

در چنین فضائی تشویق هموطنان ما، که تصمیم به رأی دادن در هفتم اسفند دارند، به رأی دادن به لیست هأییکه چهره‌های ضدّ مردمی در آن نیستند اقدامی بسیار مثبت به شمار میرود. تمامی گزارش‌ها از درون ایران حاکی از آن است که بخش بسیار وسیعی از مردم در انتخابات رأی خواهند داد، بخصوص که بسیاری از چهره‌های شناخته شده مردمی، از زندانیا‌ن سیاسی گرفته، تا خانواده آقای کروبی، از مردم دعوت کرده‌اند که در این انتخابات رأی داده و با رأی سلبی خود از ورود چهره‌های ضدّ مردمی جلوگیری کنند. بنا بر این، اگر قرار است که چنین اتفاقی روی دهد، درخواست از مردم برای درنظر گرفتن کارنامه این چهره‌های ضدّ مردمی و تلاش برای جلوگیری از ورود آنها به مجلس خبرگان اقدامی مثبت در راستای منافع ملی‌ کشور است. در عین حال، آن هموطنانی که مانند نگارنده به تغییر از داخل ایران برای حرکت به سوی یک نظام دمکراتیک بدون دخالت خارجی‌ معتقد هستند، میبایست از هر فرصتی برای ضربه زدن به "دولت پنهان" و عوامل ارتجاعی آن استفاده کنند.

هدف این مقاله بحث درباره سه‌ چهره دیگر مخالف حاکمیت مردم بر سرنوشت خود میباشند. این سه‌ نفر را آقای گنجی در مقاله ها و پست های فیس بوکی "مثلث خراسان" نامگذاری کرده و در مقاله آخرین نگارنده هم همین اصطلاح  ذکر شده است ، چرا که هر سه‌ نامزد مجلس خبرگان از استان خراسان رضوی هستند. در آغاز با کارنامه "مثلث خراسان" آشنا می‌شویم. 

سید محمد‌ سعیدی

آقای سید محمد سعیدی در سال ۱۳۳۰ در ‌قم متولد شد. ایشان فرزند آیت‌الله محمد رضا سعیدی هستند که در زمان محمد رضا شاه کشته شد.  تحصیلات حوزوی خودرا هم در مشهد و هم در ‌قم گذراند. ظاهراً در دوران محمد رضا شاه ایشان بدلیل فعالیت‌های سیاسی زندانی نیز شد. ولی‌ برای سال‌های طولانی‌ پس از انقلاب ایشان هیچگونه مقام مهمی‌ نداشتند، و نامی‌ از ایشان مطرح نبود. آقای خامنه‌ای برای اولین بار در سال ۱۳۷۰ به ایشان یک پست "مهم" دادند، که عضویت موسس "مرکز خدمات حوزه‌های علمیه" بود. ایشان از سال ۱۳۸۷ امام جمعه ‌قم، و از سال ۱۳۸۹ تولیت حضرت معصومه در ‌قم را بعهده دارند. 

آقای سعیدی یک روحانی تندرو و یاوه گو می باشد، و همان فردی است که گفت آقای خامنه ای در زمان زاده شدن "یا علی" گفته است. ایشان همچنین درباره جنبش مردمی سبز، که آقای خامنه‌ای و حامیان ایشان بدان فتنه می‌گویند، چنین گفت،

"فتنه از آدمکشی بالاتر است؛ باید با فتنه گران برخورد کرد و آن ها را کشت. فتنه گناه اجتماعی بوده و آثار شوم آن منحصر به آشوب گران نیست، از این رو قرآن فرمود فتنه از آدمکشی بالاتر است؛ خداوند دستور داده که برای ریشه کن کردن فتنه و فتنه گران باید با آن ها برخورد کرد و آن ها را کشت. "

احمد علم الهدی

آقای سید احمد علم الهدی متولد ۱۳۳۳ در مشهد میباشد، که در همانجا تحصیلات فقهی‌ خودرا به پایان رساند. ایشان از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ رئیس کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران بود. ایشان همیشه ادعا داشته‌اند که به همراه آیت‌الله محمد رضا مهدوی کنی و برادر ایشان آیت‌الله محمد باقر باقری، معروف به باقری کنی، و همچنین مرحوم آیت‌الله حسینعلی منتظری از بنیان گذاران دانشگاه امام صادق در ۱۳۶۱، یعنی‌ زمانیکه ۲۸ ساله بودند، میباشند. در میان روحانیون کمتر کسی‌ به اندازه آقای علم الهدی به مخالفت با آقای محمد خاتمی پرداخت، کمتر کسی‌ به اندازه ایشان مواضع خصمانه هم نسبت به اصلاح طلبان و هم نسبت به رهبران شریف جنبش سبز داشته است، و کمتر کسی‌ مانند ایشان از آقای احمدی‌نژاد حمایت کرد. ایشان همچنین بارها بر ضدّ آقای اکبر هاشمی رفسنجانی‌ به تندی صحبت کرده‌اند. آقای علم الهدی اگرچه هیچگاه سمت رسمی‌ در دستگاهای امنیتی نداشته اند، همیشه به چهره‌های امنیتی بسیار نزدیک بوده‌اند. بعنوان مثال، ایشان یکی‌ از حامیان سرسخت گروه "آباد گران" بودند که در انتخابات دوره دوم شورای شهر تهران در سال ۱۳۸۲ ظهور کردند. این گروه مرکب از سرداران بازنشسته سپاه و چهره‌های امنیتی بود که آقای احمدی‌نژاد را به سمت شهردار تهران پس از پیروزی در آن انتخابات منسوب کرد. در حال حاضر ایشان عضو مجلس خبرگان و از سال ۱۳۸۴ امام جمعه مشهد بوده‌اند.

در عین حال اگر خطبه‌های نماز جمعه و یا مصاحبه‌های ایشان را مرور کنیم، خواهیم دید که کمتر کسی‌ به اندازه ایشان درباره مردم توهین آمیز صحبت کرده است، که نوشتن درباره آنها مثنوی هفتاد من میشود. ایشان همچنین ادعا کرده‌اند که آقای خامنه‌ای مانند امامان شیعه معصوم هستند.


Add Comment